tisdag 2 oktober 2012

Fusion Hotel Prague

Efter att ha gjort staden ett tag åkte vi till vårt nästa hotell, nämligen fusion hotel. Detta ska vara ett av det absolut nyaste hotellen i Prag samt väldigt modernt och trendigt.

Vi kom fram till lobbyn där receptionisterna satt bakom stora iMac-skärmar. Det var verkligen en speciell stämning som infann sig, redan första sekund inne på hotellet. Istället för prydligt så var det lite bohem-chict (Prag ligger för övrigt i Bohemia, eller Böhmen på svenska), om man väntade på sin tur i receptionen så fanns det, istället för bänkar, någon form av sittdynor - på hjul. Satte mig ner och råkade rulla iväg en bit, visste ju inte att de inte satt fast. Jag blev väldigt nyfiken på detta hotell, undrade hur rummen skulle se ut.

Jag fick min magnetnyckel och åkte upp till min våning. I korridorerna var rumsnumren lite kluddigt utskrivna, men det hörde liksom till stämningen. Jag öppnade den tunga dörren till min korridor och där inne var alla väggar svartmålade och det fanns knappt någon belysning i taket. Det som lös upp korridoren var de stora neongröna siffrorna som hörde till varje rum. Väldigt märklig känsla, kändes lite science fiction:igt på något sätt.

Rummet var fint, lagom avskalat med intressanta färgval. Badrummet var i stark lila färg och istället för duschdraperi fanns där långa plastskynken, sådana som brukar finnas i frysrum - för att bibehålla temperaturen. Här skulle jag nog trivas en natt!


För övrigt finns det en roterande bar på bottenplanet!








Vill man ha en lite annorlunda hotellvistelse tycker jag verkligen man ska bo på Fusion hotel i Prag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar