onsdag 3 oktober 2012

Restaurant Lokál - Prag




Middagen för sista kvällen blev på Restaurant Lokál i gamla stan. När vi kom in tycktes stället inte vara något speciellt. Först kom vi in i ett rum där baren fanns, längre in fanns matsalen. Baren var i glas så man såg den stora öltanken under. Vi fick höra att detta ställe valdes då de nästan uteslutande har Tjeckiska rätter, ölen är direkt från bryggeriet och råvarorna ska vara av toppkvalitet. Jag beställde in den största, saftigaste köttbiten som fanns på menyn. Den var verkligen prima också, i överlag har köttet varit av en väldigt bra kvalitet under våra restaurangbesök i Tjeckien. Jag säger en sak till, återigen; Prova vitlökssoppan i Tjeckien! Den kommer i olika utföranden men bygger alltid i grund och botten på samma sak - vitlöken! Denna rätt fungerar alltid som förrätt och är mycket smakrik.

Restaurant Lokal var helt klart ett trevligt ställe, och jag kan tänka mig att det finns många "turistiga", lite sämre restauranger i gamla stan, som det ofta gör. Är man ändå i krokarna är det definitivt värt ett besök, men inget man behöver åka långväga för att besöka. Tycker jag. Ett bra ställe helt enkelt, mitt i gamla stan. Vad jag har hört så kan man behöva boka bord på denna restaurang då det ofta är fullbokat.

påväg till Lokál

utanför









Det ser väl ändå gott ut va! :D

Här kommer information, för den som vill besöka Lokál:


Lokál U Bílé kuželky
Míšeňská 12, 110 00 Prague 1
Show on the map
T +420 257 212 014
kuzelka@ambi.cz



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar